Nu in Studio Skoop
Young Hearts L’histoire de Souleymane Favoriten Mufasa: The Lion King (OV) Conclave Small Things Like These Anora The Substance Gladiator II Songs of Earth (Fedrelandet) Führer und Verführer Crossing Istanbul Waarom Wettelen? Megalopolis Milano Mufasa: The Lion King (NV) Vaiana 2 - NV Niko het kleine rendier: Voorbij het noorderlicht Kareltje Kat & 25 Jaar Gruffalo
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Miséricorde
Alain Guiraudie - Frankrijk/Spanje/Portugal - 2024 - 102 min.
met Félix Kysyl, Catherine Frot, Jacques Develay, Jean-Baptiste Durand, David Ayala, ...
Filmfestival Cannes 2024: Officiële Selectie
Jérémie keert terug naar Saint-Martial voor de begrafenis van zijn vroegere bakkersbaas. Hij verblijft een paar dagen bij diens weduwe, Martine. Maar met een mysterieuze verdwijning, een dreigende buur en een abt met vreemde bedoelingen neemt zijn korte verblijf in het dorp een onverwachte wending. Al snel wordt hij er het middelpunt van roddels en verdachtmakingen. Dit resulteert in een onherroepelijke daad die Jérémie de hoofdverdachte maakt in het politieonderzoek.
“Seks en dood op het platteland: die zin zong tijdens het afgelopen filmfestival van Cannes rond op de Croisette met betrekking tot ‘Miséricorde’, de jongste film van het Franse enfant terrible Alain Guiraudie. Religieuze huichelarij en onderdrukte seksuele verlangens zijn thema’s in dit moordverhaal met zwart-komische ondertoon.” (Film Fest Gent)
FR
Jérémie revient à Saint-Martial pour l’enterrement de son ancien patron boulanger. Il s’installe quelques jours chez Martine, sa veuve. Mais entre une disparition mystérieuse, un voisin menaçant et un abbé aux intentions étranges, son court séjour au village prend une tournure inattendue…
★
“A fantastically tender, alluring, and peculiar small-town tale of murder, desire, and repression.” - RogerEbert.com
“Like for his other films — eight features and nearly as many shorts — the director creates his own unique tone, combining stark naturalistic performances reminiscent of Robert Bresson with the macabre humor and underlying suspense of Hitchcock.” - Hollywood Reporter