Nu in Studio Skoop
Joker: Folie à Deux 10 jaar Welp - met gasten Anora Juror #2 Waarom Wettelen? Julie Zwijgt Lee The Apprentice Monsieur Aznavour Miséricorde Quand vient l’automne Songs of Earth (Fedrelandet) A New Kind of Wilderness Arno: Rock ‘n’ Roll Godverdomme! Soundtrack to a Coup d’État De Wilde Robot Vos en Haas redden het bos Bambi: Het verhaal van een leven in het bos Vogels Kun Je Niet Melken Le règne animal Le Paradis Les Misérables Le fabuleux destin d’Amélie Poulain Enter the Dragon Holding up the Sky
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Emilia Pérez
Jacques Audiard - Frankrijk/VS/Mexico - 2024 - 132 min.
met Zoe Saldaña, Karla Sofía Gascón, Selena Gomez, Adriana Paz, Edgar Ramírez, ...
Filmfestival Cannes 2024: Winaar Beste Actrice (voor het ensemble) + Jury Award
Overgekwalificeerd en ondergewaardeerd, werkt Rita voor een groot advocatenbureau dat er meer in geïnteresseerd is om criminelen vrij te krijgen, dan het recht te laten zegevieren. Op een dag biedt er zich een onverwachte uitweg aan, als kartelleider Manitas haar om hulp vraagt om zich terug te trekken uit zijn zaken door het realiseren van een plan dat hij in het geheim al jaren voorbereidt: de vrouw worden die hij altijd al had willen zijn.
FR
Surqualifiée et surexploitée, Rita use de ses talents d’avocate au service d’un gros cabinet plus enclin à blanchir des criminels qu’à servir la justice. Mais une porte de sortie inespérée s’ouvre à elle, aider le chef de cartel Manitas à se retirer des affaires et réaliser le plan qu’il peaufine en secret depuis des années : devenir enfin la femme qu’il a toujours rêvé d’être.
EN
Overqualified and undervalued, Rita is a lawyer at a large firm that is more interested in getting criminals off the hook than bringing them to justice. One day, she is given an unexpected way out, when cartel leader Manitas hires her to help him withdraw from his business and realize a plan he has been secretly preparing for years: to become the woman he has always dreamt of being.
★
“I was disarmed from the start by Audiard’s quasi-Almodóvarian vibes, his touchingly imperfect embrace of song-and-dance stylization, and, most of all, his three leads.” - The New Yorker
“Yes, this is a hard-boiled and bloody cartel thriller with a transgender twist. Oh, and it’s a musical.” - ★★★★ The Financial Times
“With Emilia Pérez, [Audiard] has made something fresh, full of vitality and affecting, held aloft by its own quietly soaring power.” - Hollywood Reporter
“The result is both exhilarating and exasperating, swinging so wildly all over the map that you may want to pre-emptively wear a neckbrace before viewing.” - Rolling Stone